360 fokos fotók vendéglátóhelyeknek

360 fokos fotók vendéglátóhelyeknek

A vendéglátóhelyek alaposan megszenvedték az utóbbi időszakot, sokan véglegesen bezártak, és akik maradtak, főleg a visszatérő vevőkre építhetnek. Mit jelent ez? Azokról az ügyfelekről van szó, akik elmondhatják: “már jártam itt, és amikor visszajövök, ismerősként fogok érkezni”.

Talán Ön is ismeri a marketing egyik fő törvényét: a meglévő vevőt sokkal könnyebb (és nem utolsó sorban: olcsóbb) megtartani, mint egy újat megszerezni.

Egy 360 fokos fotó, vagy több ilyen képből összefűzött virtuális séta a személyes jelenlét élményét adja az érdeklődőnek. Otthona kényelméből nézhet körül, megismerheti a helyet, a méreteket, arányokat, az asztalok számát és elhelyezkedését, vagy épp olyan hétköznapi és nyilvánvaló (vagy éppen adott helyzetben pont nem nyilvánvaló) dolgokat, amikre talán sem Ön, sem más vevő nem gondol, mégis nagyon sok – például introvertált, szégyenlős, sietős – látogatót akár el is veszíthet miatta: merre vannak a mellékhelyiségek, vagy éppen hol kell rendelni és fizetni.

Amikor tehát egy új érdeklődő megtekinti az Ön bemutatkozását, nyugodtan, kényelmesen körbenéz a saját tempójában*, utána arra fog gondolni: “olyan, mintha már jártam volna itt, ismerősként fogok érkezni”.

*(ezért nem javaslom például a videós bemutatkozásokat, hiszen ott az érdeklődő nem a saját perspektívájából, és nem interaktívan látja a dolgokat, sokkal inkább a mi, illetve a videót készítő személy szemszögéből, ahol az egyetlen lehetőség beavatkozni a bemutatóba a videó oda-vissza tekerése, és megállítása – nem saját magunkat, vagy a videóst akarjuk meggyőzni – hanem azt, akinek bemutatjuk az üzletünket!)

A 360 fokos képeket feltöltheti a google Utcakép rendszerébe (amely által a keresési eredményekben előbbre sorolódhat, megjelenik a google ajánlásaiban), egyszerűen megoszthatja facebook bejegyzésként (újszerű, formabontó megjelenési formaként nagyobb elérést produkálva), vagy beágyazhatja honlapjának bemutatkozó részében.

Ha nekem nem hisz, pillantson bele a google által készített felmérésbe, amelyet röviden összefoglalok:

  • majdnem kétszer annyian nyitják meg a 360 fokos tartalommal rendelkező vállalkozások oldalait
  • a google Térképen való keresés után előnyben részesítik az érdeklődők a több, interaktívabb tartalmat tartalmazó találatokat (és őszintén, unalmas óráiban ki nem görgetett/keresgélt már céltalanul a google Térképen? Innen már csak egy lépés)
  • egy valós, 360 fokos képet adó bemutató üzletéről nagyobb bizalmat szül a leendő vásárlók körében – az őszinteség mindig előny!