A lényeg egy mondatban: egy 360 fokos interaktív virtuális séta (vagy virtuális túra, virtuális bejárás) egy olyan internetes megjelenési forma, ahol az érdeklődő bármilyen helyszínen valósághű módon, teljeskörűen körbe tud nézni saját mobil vagy asztali eszköze képernyőjén, vagy akár a legmodernebb VR szemüvegek segítségével. 

Akár egy egyszerű videófelvételt is nevezhetünk virtuális sétának (szokták is, főleg ingatlanhirdetésekben), hiszen az is bemutat egy helyszínt, azonban hiányzik ebből a formátumból az interakció, és nem is képes teljeskörű, valósághű bemutatásra. Egy videó csak a készítő szemszögéből mutatja meg a dolgokat. Nem időzhetünk el bárhol, nem nézhetünk körbe, ha minket másvalami érdekelne, meg kell állítani, vissza kell tekerni. Inkább frusztráló, mint valódi élményt nyújtó eszköz. Egy szépen megvalósított videós bejáráson ugyan az ismeretlen érdeklődő elcsodálkozhat, hogy milyen szép, de hasznos információt nem fog belőle kapni.

Az interaktív 360° virtuális bejárások minden fenti követelményt teljesítenek: az érdeklődő a saját tempójában, 0-24 óráig, bármilyen eszközön elérheti, addig és ott időzik a helyszín digitális másán, ahogy csak szeretne. Akár méretarányos 3D modell is készülhet, így nem csak 1-1 helyiségről, de a teljes helyszínről is egy átfogó képet kaphat, mintha csak a google térképen zoomolnánk teljesen ki, majd vissza belső nézetbe.